snd_create(STRING* filename)

Generiert einen Sound zur Laufzeit. Objekte, die auf diese Weise erstellt wurden, werden beim Schließen der Engine oder durch Aufrufen der Funktion ptr_remove automatisch gelöscht

snd_createoal(STRING* filename): SOUND*      C  A8.22

Creates a DirectSound resp. OpenAL sound object. Objects created this way are automatically deleted on closing the engine, or by calling the ptr_remove function.

snd_createstream(STRING* filename): SOUND*      C  A8.22

Creates an OpenAL sound object for stream playing from an .ogg sound file.

Parameter:

filename - .ogg or .wav sound file name, or "#nnn" for a 440 Hz sine wave sound of nnn seconds duration (char* or STRING*).

Rückgabewert:

Pointer auf den Sound, oder NULL wenn die Datei nicht geöffnet werden konnte.

Geschwindigkeit:

langsam

Remarks about OpenAL sounds:

Remarks:

Beispiel (lite-C):

SOUND* oggsound = snd_create("test.ogg");
// play the sound
var ogghandle = snd_play(oggsound,100,50);
// wait until finished
while (snd_playing(ogghandle)) { wait(1); }
// remove the sound
ptr_remove(oggsound);

Siehe auch:

SOUND,snd_buffer, ptr_remove

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